Rate this item

حتما شنیده‌اید که افراد متاهل، دو شانسه هستند. یعنی دو برابر مجردین شانس برنده شدن در لاتاری را دارند. اما اگر بعد از ثبت‌نام لاتاری طلاق بگیرند، تکلیفشان چیست؟ اگر بعد از قبولی در لاتاری وضعیت تاهل تغییر کند، هنوز شانس مهاجرت به آمریکا را دارند یا خیر؟ به‌طور کلی ازدواج و طلاق در فرایند لاتاری چه تاثیری دارد؟ همه این سوالات را قرار است در این مقاله جواب دهیم و شما را با نکات قانونی آن آشنا کنیم.

ازدواج و طلاق در زمان ثبت نام لاتاری

همانطور که می‌دانید، یکی از اطلاعات مهم فرم ثبت نام لاتاری تعیین وضعیت تاهل است. چراکه افراد متاهل بایستی فرم زیر مجموعه خود را که مربوط به اعضای خانواده می‌شود، پر کنند. این در حالیست که مجردین معمولا فاقد زیر مجموعه هستند. اگر می‌خواهید بدانید زیر مجموعه در هنگام ثبت‌نام لاتاری چیست و مربوط به چه مواردی می‌شود، مقاله ثبت نام لاتاری را مطالعه کنید. همچنین ادامه این نوشته به وضعیت ازدواج و طلاق در زمان ثبت‌نام لاتاری می‌پردازد و شرایط هر کدام را بررسی می‌کند.

ازدواج در زمان ثبت نام لاتاری

فقط ازدواج‌های رسمی و قانونی بایستی در فرم ثبت نام لاتاری وارد شود. بنابراین اگر در زمان ثبت نام هنوز ازدواج رسمی نکرده‌اید باید گزینه مجرد را انتخاب کنید. چون صداقت و درج اطلاعات صحیح در فرم ثبت‌نام بسیار مهم است. چنانچه برنده لاتاری شوید و تاریخ ازدوا‌ج‌تان با تاریخ ثبت‌نام همخوانی نداشته باشد، رد خواهید شد. اما اگر بعد از تاریخ ثبت‌نام، ازدواج کنید امکان اضافه کردن اطلاعات همسر در فرم DS-260 وجود دارد.

نکته: توجه داشته باشید، در قوانین آمریکا به‌هیج عنوان چند همسری به رسمیت شناخته نشده است. بنابراین کسانی‌که بیش از یک همسر دارند فقط مجاز به ورود اطلاعات یکی از همسران خود هستند.

طلاق در زمان ثبت نام لاتاری

طلاق در زمان ثبت نام لاتاری وضعیتی مشابه با ازدواج در زمان ثبت‌نام دارد. بنابراین همه‌چیز به اطلاعات شناسنامه‌ای شما بستگی دارد. اگر قصد طلاق دارید اما هنوز به صورت رسمی طلاق نگرفته‌اید باید وضعیت خود را در فرم ثبت‌نام، متاهل اظهار کنید. چون زمان ثبت طلاق، ملاک تصمیم‌گیری برای بررسی مدارک برندگان لاتاری است. نگران نباشید، بعد از قبولی در لاتاری امکان اصلاح اطلاعات همسر در فرم برندگان لاتاری (DS-260) وجود دارد. می‌توانید در فرم برندگان لاتاری وضعیت طلاق خود را ثبت کنید.

ازدواج و طلاق بعد از قبولی در لاتاری

تکلیف کسانی‌که بعد از اعلام نتایج لاتاری ازدواج می‌کنند، چیست؟ اگر بعد از دریافت گرین کارت لاتاری ازدواج یا طلاق بگیریم چه تغییری در وضعیت‌مان پیش خواهد آمد؟ پاسخ به این سوالات را در ادامه این متن می‌خوانید.

ازدواج بعد از برنده شدن لاتاری

همانطور که گفته شد، امکان اصلاح اطلاعات همسر در  زمان تکمیل فرم DS-260 وجود دارد. بنابراین افرادی که بعد از ثبت‌نام لاتاری و قبل از اعلام نتایج ازدواج کرده‌اند، مشکلی نخواهند داشت. البته مجددا تاکید می‌کنیم که تاریخ ازدواج و صداقت در ثبت اطلاعات بسیار اهمیت دارد. چنانچه مغایرتی از این نظر وجود داشته باشد دچار دردسر خواهید شد.

چنانچه جزو برندگان لاتاری باشید و تاریخ ازدواج‌تان بعد از اعلام نتایج باشد، مشکلی در ثبت اطلاعات همسرتان ندارید. بنابراین شما نیز مانند بسیاری از شرکت کنندگان، مجوز اصلاح اطلاعات همسر در فرم DS-260 را خواهید داشت. فقط توجه داشته باشید که ممکن است در زمان مصاحبه با چالش‌های بیشتری مواجه شوید. چراکه بسیاری از افراد فقط برای کسب اقامت آمریکا تن به ازدواج صوری یا غیر واقعی می‌دهند. بنابراین افسر سفارت به‌منظور تشخیص ازدواج واقعی از ازدواج صوری در زمان مصاحبه سوالات بیشتری از شما می‌پرسد.

شرایط ازدواج بعد از دریافت گرین کارت لاتاری چیست؟

قوانین ازدواج برای دارندگان گرین کارت لاتاری هیچ تفاوتی با سایر شهروندان آمریکا ندارد. چون بعد از دریافت گرین کارت لاتاری از تمامی حقوق شهروندی آمریکا بهرمند خواهید شد. اگرچه فرایند ثبت ازدواج کمی طولانی و زمانبر است اما با اینهمه هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. بنابراین می‌توانید با هر فردی که مدنظرتان است، ازدواج کنید و حتی برای وی درخواست صدور گرین کارت دهید.

طلاق بعد از قبولی در لاتاری

هیچ تفاوتی میان افرادی که بعد از ثبت‌نام لاتاری و بعد از اعلام نتایج، طلاق می‌گیرند، وجود ندارد. همه این افراد این امکان را خواهند داشت که در فرم برندگان لاتاری که به DS-260 معروف است، اطلاعات طلاق خود را وارد کنند. با ثبت این اطلاعات، همسر سابق‌تان از زیرمجموعه شما حذف خواهد شد و در فرایند دریافت ویزا و گرین کارت قرار نمی‌گیرد.

طلاق بعد از درخواست گرین کارت لاتاری و قبل از دریافت آن

اگر مدت ازدواج‌تان کمتر از دو سال باشد و قبل از دریافت گرین کارت طلاق بگیرید، فرایند مهاجرت شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین باید فرم‌های انصراف از تشکیل پرونده مشترک را پر کنید. همچنین به اداره مهاجرت ثابت کنید که ازدواج‌تان واقعی بوده است. معمولا اثبات این مورد بسیار دشوار است و نیاز به مشاوره با وکیل مهاجرت دارد.

اگر بعد از دریافت گرین کارت لاتاری طلاق بگیریم چه اتفاقی می‌افتد؟

کسانی‌که بعد از دریافت گرین کارت طلاق می‌گیرند، می‌توانند بدون دردسر به زندگی خود ادامه دهند. فقط باید توجه داشته باشند، اگر مدت زمان ازدواج‌شان کم بود باید یک روند اداری را در اداره مهاجرت طی کنند تا ثابت کنند ازدواج صوری نبوده است. این برای افرادی مصداق دارد که به‌عنوان زیرمجموعه فرد اصلی در زمان ثبت‌نام لاتاری معرفی شده است. بنابراین ممکن است به مشاوره وکلای مجرب مهاجرتی احتیاج پیدا کند.

چگونه بعد از طلاق اثبات کنیم که ازدواج صوری نداشته‌ایم؟

حتما شنیده‌اید که افراد متاهل دوشانسه هستند. یعنی یکبار زن می‌تواند به‌عنوان زیر مجموعه مرد ثبت‌نام کند و یکبار نیز مرد می‌تواند به‌عنوان عضو زیرمجموعه زن در لاتاری شرکت کند. بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری تن ازدواج صوری می‌دهند تا به خاک آمریکا برسند. این موارد بسیار زیاد اتفاق می‌افتد و افسران مهاجرت در سفارت آمریکا را حساس کرده است. برای آنکه مسئول پرونده مهاجرتی به ازدواج‌تان شک نکند و طلاق تاثیری در فرایند مهاجرت نداشته باشد، باید اثبات کنید که ازدواج‌تان واقعی بوده است. پیشنهاد ما این است حتما موارد زیر را برای اداره مهاجرت یا افسر پرونده ارائه دهید.

  • ارائه سوابق چت، ایمیل یا عکس‌هایی که ثابت کند ازدواج‌تان واقعی بوده است.
  • اگر حساب بانکی مشترک با همسرتان داشته‌اید یا اسناد مالی مشترک را ارائه دهید.
  • ارائه هرگونه عکس و فیلمی که نشان دهد قبل از ازدواج همدیگر را می‌شناختید.
  • اطلاعات کاملی از خانواده همسرتان داشته باشید چون ممکن است افسر سفارت برای صحت سنجی درباره این موارد از شما سوال کند.

نکته: مقاله راهنمای مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا نکات بسیار مفیدی در خصوص سوالات مصاحبه و موضوعات آن ارائه می‌دهد. 

سخن پایانی

با خواندن این مقاله متوجه شدید که شرایط ازدواج و طلاق قبل از ثبت‌نام لاتاری و بعد از آن چگونه است. اگر پاسخ به سوالات شما در این نوشته وجود ندارد می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای موسسه حامی مهاجر استفاده کنید. کارشناسان حقوقی ما راهنمایی‌تان می‌کنند و شما را با چالش‌های قانونی که ممکن است در این موضوع برایتان پیش آید آشنا خواهند کرد.

Read 4694 times Last modified on Thursday, 05 October 2023 08:12

نتایج لاتاری 2024 اعلام شد

زمان باقی مانده تا ثبت نام لاتاری 2025

32روز5ساعت12دقیقه9ثانیه

نظرات مشتریان حامی مهاجر